vrijdag 20 december 2013

Beeldtechnieken


Op woensdag 18 december trok ik naar Gent voor de workshop 'muzo-beeldopvoeding: voorstelling van materialen en creatieve technieken' van Ines Vandoorne.

De lesgeefster was heel enthousiast en had een massa materiaal bij. Ze vertelde honderduit over verschillende materialen, legde tientallen technieken uit die bruikbaar zijn in de lagere school, toonde deze voor, liet ons voorbeelden zien en beantwoordde al onze vragen.


De cursus die we kregen werd door iedereen enthousiast aangevuld met extra notities en na afloop van de workshop, zat ik boordevol ideeën en kon ik niet wachten om enkele technieken uit te proberen!


De lesgeefster raadde ons ook nog een boek aan: 'Kunst(en)makers' van juf Marit. Een boek met uitleg over verschillende kunstenaars, van Karel Appel tot Piet Mondriaan, met telkens enkele beeldopdrachten die je kan toepassen in de klas. Ik ben alvast enorm geïnteresseerd en denk dat ik dit boek binnenkort toch in mijn kast zal hebben staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten